Imali smo samo dvanaest godina kada su prve granate počele padati na grad. Neki od nas su poslije rata dobili priliku da nastave školovanje i život u inostranstvu i sada su rasuti po drugim kontinentima, a strani jezici vremenom su im postali bliži od maternjeg. Drugi su ostali u Bosni, dobro se uklopili u tranziciju, iskoristivši nestabilna vremena za vlastitu promociju. Treći su se odali psihoaktivnim supstancama ili vjerskom fanatizmu, zaslijepljeni svojom novom ideologijom. Mali je broj onih koji pokušavaju ostati vjerni idealima svog odgoja, koji životare u nekom paralelnom svijetu između prošlosti i sadašnjosti, ostavljajući dojam nesnalažljivih depresivaca (među njima je i autor bloga).
Pa ipak, svima nam je zajedničko iskustvo odrastanje u ratu koje je ostavilo memljiv prostor nenadoknadiv novcem, društvenim položajem ili akademskim zvanjem.
Mada ne bez osjećaja nelagode, odlučila sam podijeliti svoja intimna svjedočenja sa drugim ljudima - to je moj način da odam počast kako poginulim vršnjacima, tako i nama, slučajno preživjelim, u nadi da će mračni podrumi koje krijemo u sebi jednoga dana postati svjetliji i prozračniji.

Saturday, October 19, 2013

Dnevnik - Nedjelja, 29.01.1995.

22:22h Draga Nađa,
nekada bih za događaje koji su se danas zbili pisala stranice i stranice prepune uzdaha i ljubavnih izjava, ali ja se osjećam samo iznerviranom, malčice razočaranom i zasićenom - nakon duuugog predavanja koje nam je držao Mxxxx potpuno sam "ispeglana".
Naime, Ivana F., Merisa i ja smo svratile do njega da ga pitamo da li ima knjigu "Zlatarevo zlato" koja njima treba za lektiru (a on ima bblioteku kod kuce). Knjigu nije imao i zauzvrat nas je počeo gnjaviti. Prvi put sam primijetila da može ponekad biti jako dosadan! Posadio nas je oko sebe, kao malu djecu i počeo da pametuje o odnosima između muškaraca i žena (kako treba da budemo cool, da ne "vučemo dečke za nos" i sl). Ne mogu reći da nije tu bilo i nekih korisnih savjeta (prigodnih za moj slučaj), ali nije više bilo one euforije, uzbuđenja, straha kada sam ga vidjela (možda samo malo u početku, ali više zato što mi je bilo neprijatno i što nisam htjela da se prospem). Potpuno sam se ohladila od njega. Sada bar znam da imam prijatelja i to dobrog, sa kojim mogu razgovarati, kojem se mogu povjeriti i od njega zatražiti savjet. Drago mi je zbog toga.
Bila sam na matematici - sjedila sam sa jednim Tarikom iz drugog, kritičan je.
U Drugoj se otvorio klub - fantastičan je. Bar svi mogu ući!
Odlučila sam da se prebacim tamo, ali su roditelji protiv. Kažu "Kada smo te molili da upišeš Drugu, jer je bliže, nisi htjela. Sada ostani lijepo u Prvoj, to si htjela".
Volim te,
Tvoja Selma
P.S. Zaboravih ti reći da sam bila na kompjuterima - Omerovoj generaciji su dijelili diplome. Izradili su slike sa naše dodjele diploma, super su! Na kompjuterima nas je ganjala neka talijanska TV, a na matematici smo uspjeli zbrisati od nekih nasih novinara.

1 comment: