Imali smo samo dvanaest godina kada su prve granate počele padati na grad. Neki od nas su poslije rata dobili priliku da nastave školovanje i život u inostranstvu i sada su rasuti po drugim kontinentima, a strani jezici vremenom su im postali bliži od maternjeg. Drugi su ostali u Bosni, dobro se uklopili u tranziciju, iskoristivši nestabilna vremena za vlastitu promociju. Treći su se odali psihoaktivnim supstancama ili vjerskom fanatizmu, zaslijepljeni svojom novom ideologijom. Mali je broj onih koji pokušavaju ostati vjerni idealima svog odgoja, koji životare u nekom paralelnom svijetu između prošlosti i sadašnjosti, ostavljajući dojam nesnalažljivih depresivaca (među njima je i autor bloga).
Pa ipak, svima nam je zajedničko iskustvo odrastanje u ratu koje je ostavilo memljiv prostor nenadoknadiv novcem, društvenim položajem ili akademskim zvanjem.
Mada ne bez osjećaja nelagode, odlučila sam podijeliti svoja intimna svjedočenja sa drugim ljudima - to je moj način da odam počast kako poginulim vršnjacima, tako i nama, slučajno preživjelim, u nadi da će mračni podrumi koje krijemo u sebi jednoga dana postati svjetliji i prozračniji.

Thursday, October 17, 2013

Dnevnik - Utorak, 10.01.1995.

11:04h Draga Nađa,
Mnogo, mnogo toga se je dogodilo od mog prošlog pisma do sada, mada nije prošao ni jedan puni dan.
Prije svega, Omeru je danas dvanaesti rođendan. Ne mogu da vjerujem da sam bila kao on sada kada se je zaratilo! Ah, kako vrijeme brzo prolazi!
Omeru su došla raja. Nažalost, pošto imamo grijanje samo u dnevnoj sobi, moram da budem sa njima.
Međutim... sinoć je dolazio Nxxxx. Bez'z'ze smo ga nazvale od Merise i rekle da mu moramo nešto reći što bi ga moglo jako zanimati. To nešto uopće nije bilo važno - riječ je bilo o tome da je pomiješao Vedrana sa jednim drugim tipom. Debilizam teški. Na kraju sam se opet morala izvinjavati što sam mu rekla da je lažov.
Jučer sam trebala da budem u "kazni", ali me je Sabina izvukla (ona i ja smo cijeli dan smišljale kako da ga nazovemo i šta da mu kažemo). Kada je sam rekao da će doći sunce me je obasjalo! U 18h, na starom mjestu, uz obavezno "Nemoj da kasniš!". Zaista nisam zakasnila, još sam ga čekala (došla sam deset minuta ranije), on je bio tačan. Stajali smo ispred Civilne, bile su tu i Ivane i Sabina. Njih tri su bile malčice odvojene, tako da smo mogli razgovarati. Navodno je hodao sa XXXXX, mislio je da ja to znam, ali su prekinuli zato što je ona na dernecima uzimala apaurine i u tim je situacijama valjala gluposti. Nerviralo ga je kako se uništava. Ispričao mi je još mnogo toga što mi je pomoglo da složim kockice u glavi. Bio je mrak, tako da sam mogla da ga gledam zaljubljeno, grozno, a da se to ne vidi. U jednom trenutku je rekao nešto kao "do sutra sam slobodan" i ja sam mislila da ću se onesvijestiti.
Ivana F.(jutros sam bila kod nje) misli da mu se sviđam i da me pokušava napraviti ljubomornom. Voljela bih da je tako, ali mislim da je realnost daleko od toga. Prebirem po glavi ko bi mogla biti ta "nova treba"(i potajno se nadam da sam to ja). I ja sam pričala o dečkima, o roditeljima i njihovoj strogosti. Smijali smo se i baš sam uživala u njegovom društvu.
Ali, on uskoro odlazi. Prvo ide deset dana na takmičenje, a onda će se možda vratiti, možda ne. Ko zna kada ću ga ponovo vidjeti? Možda nikada? Možda jednom kada budemo odrasli ljudi i budemo imali svoje porodice, kada budemo dva potpuno različita svijeta?
Ovih dana treba da uzmemo Ivanine skije od teta Tanjinih komšija, pa ćemo skupa niz Crni vrh.
Volim te.
P.S. Vani je pravo klizalište - ljudi padaju i lome se.

No comments:

Post a Comment