Imali smo samo dvanaest godina kada su prve granate počele padati na grad. Neki od nas su poslije rata dobili priliku da nastave školovanje i život u inostranstvu i sada su rasuti po drugim kontinentima, a strani jezici vremenom su im postali bliži od maternjeg. Drugi su ostali u Bosni, dobro se uklopili u tranziciju, iskoristivši nestabilna vremena za vlastitu promociju. Treći su se odali psihoaktivnim supstancama ili vjerskom fanatizmu, zaslijepljeni svojom novom ideologijom. Mali je broj onih koji pokušavaju ostati vjerni idealima svog odgoja, koji životare u nekom paralelnom svijetu između prošlosti i sadašnjosti, ostavljajući dojam nesnalažljivih depresivaca (među njima je i autor bloga).
Pa ipak, svima nam je zajedničko iskustvo odrastanje u ratu koje je ostavilo memljiv prostor nenadoknadiv novcem, društvenim položajem ili akademskim zvanjem.
Mada ne bez osjećaja nelagode, odlučila sam podijeliti svoja intimna svjedočenja sa drugim ljudima - to je moj način da odam počast kako poginulim vršnjacima, tako i nama, slučajno preživjelim, u nadi da će mračni podrumi koje krijemo u sebi jednoga dana postati svjetliji i prozračniji.

Friday, October 18, 2013

Dnevnik - Utorak, 24.01.1995.

19:23h Draga Nađa,
izgleda da se je naša ljubav okončala baš tamo gdje je i počela - na hodniku u Drugoj gimnaziji. Sva moja maštanja, želje i snovi o posljednjem danu, "večeri u utorak", sveli su se na Cosby Show i prilog o Winoni Ryder na RATART-u, nekoliko MTV spotova i gomilu uzaludnih telefonskih poziva.
Cijeli dan smo se ganjali telefonom. Prvo sam ja njega nazvala - nije bio kod kuce. Potom je on mene zvao od prijatelja - ja sam bila na matematici, ostavio je poruku da se javim njegovoj sestri koja mi je dala prijateljev broj. Ja ga nazovem na taj broj, ali on je već otišao kući. Nazovem ga ponovo kući i njegova mama mi kaže da okrenem neki treći broj. Tu se javi neki zreliji ženski glas (?!) i kaže "Je li to Selma? Nxxxx te cijeli dan pokušava dobiti? Izašao je, ali će se vratiti za dvadesetak minuta, najbolje da ga nazoveš oko tri sata".  Međutim, u tri sata Merisa nije bila kod kuće, Ivane su bile u školi, tako da sam ja ostala bez telefona i - na cjedilu!
Išla sam danas na matematiku, ali Nataša nije došla. Jutro je osvanulo bez snijega, a temperatura je bila oko 10 stepeni C, tako da sam obukla bermude i martinke (nadala sam se da će možda doći). Puhao je neki jak vjetar, nosio sve pred sobom. Došli smo samo Bakir, Ćamil, Melika i ja. Dok smo stajali kao kreteni na onom HODNIKU, čekajući našu dragu profesoricu koja se nije pojavila, počela je padati kiša. Melika je otišla kući, a Bakir, Ćamil i ja smo (pošto smo zaboravili ponijeti kišobran) stajali u učionici i gledali kroz prozor kako se kiša postepeno pretvara u snijeg. Nakon sat vremena sam izgubila strpljenje, nabila kapuljaču i došla kući potpuno mokra. Zbog toga mi roditelji nisu dozvolili da večeras izađem, jer su se plašili da ću dobiti upalu pluća. Bilo mi je užasno krivo, molila sam ih, objasnila razlog, ali su bili neumoljivi: "Nema veze, pozdravila si se ti već sa njim".
Osjećam se kao da smo "otrgnuti" jedno od drugog. Nesposobna sam da razmišljam i plače mi se. Najgore je što smo svi u jednoj sobi i ne mogu da se isplačem za onim što je bilo prekrasno, a čega više nema.
P.S. U BiH se, izgleda, nešto dešava. Uznemirili su se svi - u poltici i u vojsci.
P.P.S. Upravo je spot Almanaha!

No comments:

Post a Comment