Imali smo samo dvanaest godina kada su prve granate počele padati na grad. Neki od nas su poslije rata dobili priliku da nastave školovanje i život u inostranstvu i sada su rasuti po drugim kontinentima, a strani jezici vremenom su im postali bliži od maternjeg. Drugi su ostali u Bosni, dobro se uklopili u tranziciju, iskoristivši nestabilna vremena za vlastitu promociju. Treći su se odali psihoaktivnim supstancama ili vjerskom fanatizmu, zaslijepljeni svojom novom ideologijom. Mali je broj onih koji pokušavaju ostati vjerni idealima svog odgoja, koji životare u nekom paralelnom svijetu između prošlosti i sadašnjosti, ostavljajući dojam nesnalažljivih depresivaca (među njima je i autor bloga).
Pa ipak, svima nam je zajedničko iskustvo odrastanje u ratu koje je ostavilo memljiv prostor nenadoknadiv novcem, društvenim položajem ili akademskim zvanjem.
Mada ne bez osjećaja nelagode, odlučila sam podijeliti svoja intimna svjedočenja sa drugim ljudima - to je moj način da odam počast kako poginulim vršnjacima, tako i nama, slučajno preživjelim, u nadi da će mračni podrumi koje krijemo u sebi jednoga dana postati svjetliji i prozračniji.

Friday, May 20, 2011

Dnevnik Nedjelja, 30.01.1994.


Mama i tata su otišli kod tetke Lele, Omer, majka i ja smo sami kod kuće. Svitac na stolu nešto žmirka, tako da praktično ne vidim ni rokovnik, a pogotovo slova. Teta Jasmina i čika Eso su danas bili kod nas. Pričali su sa mojim starcima o tome kako smo bili naivni i kako nismo slutili da se sprema rat. Ovaj prokleti rat, koji je na Grbavici počeo mnogo prije nego u ostalim dijelovima grada. Na mojoj dragoj Grbavici! Mama mi stalno govori kako Grbavica više ne liči na sebe, kako su ulice puste, nad njima ostaci izgorenih zgrada, sve je prljavo i pokriveno smećem. Ali ja sam svoje najljepše godine provela tamo! Jedanaest bezbrižnih ljeta i dvanaest predivnih zima! Školsko dvorište, vožnja biciklom do Trga 6.april, rolšuanje ispred Vodoprivrede, igranje lutkicama na dekici u parkiću, garaže, žmira, grizli, "limun i narandža", guma...
Želim da ponovo sjedim u svojoj sobici, da gledam filmove na SVOM videu i čitam SVOJE knjige! Da idem na engleski i ritmiku u Dom pionira "Boško Buha", da skijam na Bjelašnici i kližem na Zetri! O pusti snovi, surova stvarnosti! Zašto moram gledati granate i smrt? Ja mrzim rat!
Danas, kada sam išla sa mamom po brašno u Hane Ozmo, bio je tako divan dan: snijeg koji je napadao, nebo bez oblačka, odsjaj sunca. Sve kao na Bjelašnici! Sankala sam se ujutro sa Selmom i Andreom. Poslijepodne sam izašla sa Ivanom R. i F., Andreom i Selmom, ali se nismo sankali.
Mislim na Grbavicu. Ponekad mi se čini da mogu da dohvatim svoj neboder i uberem ga.
Ja sam samo učenica osmog razreda koja će u martu napuniti četrnaest godina.

No comments:

Post a Comment