Imali smo samo dvanaest godina kada su prve granate počele padati na grad. Neki od nas su poslije rata dobili priliku da nastave školovanje i život u inostranstvu i sada su rasuti po drugim kontinentima, a strani jezici vremenom su im postali bliži od maternjeg. Drugi su ostali u Bosni, dobro se uklopili u tranziciju, iskoristivši nestabilna vremena za vlastitu promociju. Treći su se odali psihoaktivnim supstancama ili vjerskom fanatizmu, zaslijepljeni svojom novom ideologijom. Mali je broj onih koji pokušavaju ostati vjerni idealima svog odgoja, koji životare u nekom paralelnom svijetu između prošlosti i sadašnjosti, ostavljajući dojam nesnalažljivih depresivaca (među njima je i autor bloga).
Pa ipak, svima nam je zajedničko iskustvo odrastanje u ratu koje je ostavilo memljiv prostor nenadoknadiv novcem, društvenim položajem ili akademskim zvanjem.
Mada ne bez osjećaja nelagode, odlučila sam podijeliti svoja intimna svjedočenja sa drugim ljudima - to je moj način da odam počast kako poginulim vršnjacima, tako i nama, slučajno preživjelim, u nadi da će mračni podrumi koje krijemo u sebi jednoga dana postati svjetliji i prozračniji.

Wednesday, May 4, 2011

Dnevnik Utorak,07.12.1993.

Draga Nađa,
sinoć ipak nisam umrla (iako stravično kašljem), a novi dan je donio sa sobom nove ljepote. Od danas primamo hljeb u Konzumu (drugi crveni neboder kada se krene prema Barama), a ne više u onoj našoj dragoj "bijeloj samoposluzi". Nakon što su nas izvozali u vezi sa mjestom gdje će doći hljeb, Merisa, Sanela i ja smo konačno oko 10:15h stale u red. Sa nama je bio i Neno. Pošto je bilo suviše hladno za stajati, a navodno je hljeb tek trebao doći poslijepodne, razišli smo se kućama i dogovorili da dođemo ponovo oko podne.Kada Merisa, Sanela i ja ponovo išle prema Konzumu, srele smo Nenu i Mxxxx! Pozdravio se je sa "Ćao,ćao,ćao" (valjda po jedno "ćao" za svaku od nas). Oni su išli istim poslom. Međutim, kada se je formirao red, oni su uspjeli biti na samom početku. Nakon nekog vremena je iznenada prošao kroz masu i stao pokraj nas. Čangrizavi starci su počeli da viču i samo što ga nisu ubili. Pokušavao je da im objasni da je samo stao sa drugaricama, da nam neće dati svoje kartice i da ima svoje mjesto u redu. Međutim razularena gomila ga je ipak uspjela otjerati.Pošto hljeb nije dolazio, Merisa i Sanela su meni ostavile svoje kartice i otišle kući (ja nisam htjela otići iz reda). Na kraju je oko tri sata konačno došao hljeb i pošto su mene gurali sa svih strana, čika Bajro mi je uspio uzeti kartice: po trećina hljeba za 40 osoba! Srećom došle su Merisa i Sanela i uzele svoj dio. Kod kuće sam ručala leću i čula Nenu i Mxxxx kako se vraćaju i oni kući. Mama je ljutito pitala da li su i oni sa nama stajali u redu za hljeb. Nisam danas izlazila vani,jer sam u redu stajala sve do petnaest do četiri i bila sam suviše umorna (a uz to sam i bolesna).
Upravo je odjeknula granata u blizini. Jučer, kada se pucalo, pala je granata na krov Aleksića zgrade.
Ali mene neće pomesti granate u ljubavi! Nipošto!

No comments:

Post a Comment