Imali smo samo dvanaest godina kada su prve granate počele padati na grad. Neki od nas su poslije rata dobili priliku da nastave školovanje i život u inostranstvu i sada su rasuti po drugim kontinentima, a strani jezici vremenom su im postali bliži od maternjeg. Drugi su ostali u Bosni, dobro se uklopili u tranziciju, iskoristivši nestabilna vremena za vlastitu promociju. Treći su se odali psihoaktivnim supstancama ili vjerskom fanatizmu, zaslijepljeni svojom novom ideologijom. Mali je broj onih koji pokušavaju ostati vjerni idealima svog odgoja, koji životare u nekom paralelnom svijetu između prošlosti i sadašnjosti, ostavljajući dojam nesnalažljivih depresivaca (među njima je i autor bloga).
Pa ipak, svima nam je zajedničko iskustvo odrastanje u ratu koje je ostavilo memljiv prostor nenadoknadiv novcem, društvenim položajem ili akademskim zvanjem.
Mada ne bez osjećaja nelagode, odlučila sam podijeliti svoja intimna svjedočenja sa drugim ljudima - to je moj način da odam počast kako poginulim vršnjacima, tako i nama, slučajno preživjelim, u nadi da će mračni podrumi koje krijemo u sebi jednoga dana postati svjetliji i prozračniji.

Monday, July 11, 2011

Dnevnik Subota,25.06.1994.

Draga Nađa,
napokon sam slobodna! Bila sam na takmičenju iz hemije u Srednjoj umjetničkoj školi i bilo je pravo! Učestvovalo je 28 osnovnih škola, mahom su bila djeca-izbjeglice (tako da su većina raje bili sa Grbavice i Dobrinje ili iz Vogošće). Prekrasno je vidjeti staro društvo i ispričati se sa njima, osjećati se "svoj sa svojima". Bile su Ninela, Katja, Lejla K., Nataša, Caca, Aleksandra, Alen, Aldijana iz Tanjinog razreda.... Raja sa Grbavice su najbolja raja na svijetu!
Poslije sam malo sa Melisom i Amrom Z. po ovoj vrućini odlutala do Baščaršije, potom tramvajem do Higijenskog zavoda i onda pjehe kroz tunel kući.
Draga moja Nađice, čak i da ne osvojim neki plasman na takmičenju, uopće mi nije važno! Važno je da sam srela sve te stare prijatelje. Prije četiri godine, baš u vrijeme Svjetskog prvenstva u fudbalu, Katja i ja smo bile sa školom na moru u Trpnju i provodile se. Ni jedna ni druga nikada nećemo zaboraviti te dane!
21:47h Upravo sam došla kući iz jedne nezaboravne avanture. Vodič je bio Faris, a Nela, Andrea, Altijana, Dino i ja ovčice, odnosno izgubljeni turisti. Prvo smo sjedili ispred "Kima", smijali se i provaljivali. Onda sam ja otišla da skinem sočiva. Kada sam se vratila Faris je predložio da upadnemo Eldinu na dernek. Mirza i Ivana su otišli svojim putem, a mi ostali preko nekih mahala sve do magistrale-koja je poznata po žrtvama od snajpera! Jao kada smo počeli trčati! Nekako smo uspjeli doći do Eldinove kuće, ali smo na derneku bili vrlo kratko i ubrzo se pokupili. Vani je već bio mrak, u dolini svijetli Sarajevo...magistrala poput magistrale na moru,s amo što na ovoj puca snajper...mi u poderanim farmericama...pravi otkačeni tinejdžeri....
Ludim za modom sa kraja 60.tih!!!

No comments:

Post a Comment