Imali smo samo dvanaest godina kada su prve granate počele padati na grad. Neki od nas su poslije rata dobili priliku da nastave školovanje i život u inostranstvu i sada su rasuti po drugim kontinentima, a strani jezici vremenom su im postali bliži od maternjeg. Drugi su ostali u Bosni, dobro se uklopili u tranziciju, iskoristivši nestabilna vremena za vlastitu promociju. Treći su se odali psihoaktivnim supstancama ili vjerskom fanatizmu, zaslijepljeni svojom novom ideologijom. Mali je broj onih koji pokušavaju ostati vjerni idealima svog odgoja, koji životare u nekom paralelnom svijetu između prošlosti i sadašnjosti, ostavljajući dojam nesnalažljivih depresivaca (među njima je i autor bloga).
Pa ipak, svima nam je zajedničko iskustvo odrastanje u ratu koje je ostavilo memljiv prostor nenadoknadiv novcem, društvenim položajem ili akademskim zvanjem.
Mada ne bez osjećaja nelagode, odlučila sam podijeliti svoja intimna svjedočenja sa drugim ljudima - to je moj način da odam počast kako poginulim vršnjacima, tako i nama, slučajno preživjelim, u nadi da će mračni podrumi koje krijemo u sebi jednoga dana postati svjetliji i prozračniji.

Monday, August 22, 2011

Dnevnik Subota, 15.10.1994.

Draga Nađa,
maloprije je na vrata došla djevojčica mojih godina, koja izgleda sasvim pristojno i zamolila da joj dam nešto hrane i odjeće. Rekla je da ima još šestero braće i sestara i da su im roditelji poginuli. Dala sam joj nešto hljeba (ništa drugo nisam mogla naći), košulju, džemper, majicu i male pantalonice. Joj, baš sam se rastužila. Zašto neki ljudi pate više, a neki manje? Zašto se ljudi dijele na bogate i siromašne, a ne na dobre i loše, plemenite i zle? A ja jučer zvocam kako ne volim sarmu i kako neću da je jedem, dok moji vršnjaci nemaju šta jesti i moraju prositi po kućama. Željela bih da imam mnogo novca i da se uključim u UNICEF i pomažem djeci svijeta. Pa bar mi znamo koliko znači kada ti neko pomogne u teškoj situaciji.
Razmišljam o školi.Danas smo imali likovno i tjelesni. Profesor likovnog je HAOS, a i dvije profesorice tjelesnog su super. Dozvoljeno nam je da biramo sport (košarka, odbojka, gimnastika, rukomet, vožnaj biciklom i rolšuanje). Ja sam naravno izabrala rolšuanje. Čas smo imali sa curama iz IVb, nije bilo loše. Dečki imaju odvojeno čas tjelesnog i svog profesora.
Nadir mi je dao još jednu kasetu Metallice ("Ride the Lightning") da presnimim.
Opet smo bili sinoć kod Ivane R.

No comments:

Post a Comment