Imali smo samo dvanaest godina kada su prve granate počele padati na grad. Neki od nas su poslije rata dobili priliku da nastave školovanje i život u inostranstvu i sada su rasuti po drugim kontinentima, a strani jezici vremenom su im postali bliži od maternjeg. Drugi su ostali u Bosni, dobro se uklopili u tranziciju, iskoristivši nestabilna vremena za vlastitu promociju. Treći su se odali psihoaktivnim supstancama ili vjerskom fanatizmu, zaslijepljeni svojom novom ideologijom. Mali je broj onih koji pokušavaju ostati vjerni idealima svog odgoja, koji životare u nekom paralelnom svijetu između prošlosti i sadašnjosti, ostavljajući dojam nesnalažljivih depresivaca (među njima je i autor bloga).
Pa ipak, svima nam je zajedničko iskustvo odrastanje u ratu koje je ostavilo memljiv prostor nenadoknadiv novcem, društvenim položajem ili akademskim zvanjem.
Mada ne bez osjećaja nelagode, odlučila sam podijeliti svoja intimna svjedočenja sa drugim ljudima - to je moj način da odam počast kako poginulim vršnjacima, tako i nama, slučajno preživjelim, u nadi da će mračni podrumi koje krijemo u sebi jednoga dana postati svjetliji i prozračniji.

Saturday, March 26, 2011

Dnevnik Četvrtak, 08.04.1993.(u večernjim satima)

Danas sam, po običaju, zakasnila u školu. Jedva sam, daveći se prevelikim zalogajem sendviča, u 09:05h stigla do Livanjske, gdje me je čekala Lejla H. Nas dvije smo doskakutale do škole gubeći dah. Kada sam, kao sumanuta, uletjela u učionicu praćena veoma "prijateljskim" pogledom moje razrednice, tresnula stvari o klupu i zamalo rekla "Zdravo" misleći da Andrea stoji ispred mene, ugledala sam Dxxxx-a! Potom sam se sasvim zbunila, ne znajući pritom gdje se nalazim i šta radim. Cijeli razred se gušio od smijeha. Razredna me je gledala tako, kao da prvi put pred sobom vidi zaljubljenu osobu. Dxxxx je sjedio mirno, hladan i šutljiv, kao i obično. Kakva šala! nastavnica me je izvela na tablu da pišem "suprotne rečenice". Pa zar Dxxxx i ja nismo dovoljno suprotni? Napokon je prošlo 35 minuta časa! Poslije malog odmora smo imali geografiju. Jutros sam je malčice učila, ali, žureći u školu, nisam stigla da završim tri posljednje lekcije: Stanovništvo Azije(istočne), privreda Dalekog Istoka i Privreda velesila Azije. Srećom, nastavnica Sadžida je pitala samo dobrovoljce (Larisa je dobila 4, sabina 5 i ne znam šta je dobila Dženita, koja je sigurno po zaljubljenosti gora od mene). Poslije toga je nastavnica pričala o jugoistočnoj Aziji. Ja sam sve vrijeme bila okupirana mislima o Dxxxx. Bila sam iznenađena njegovim dolaskom u školu. Poslije malog odmora je ušla, nasmijana i utegnuta, nastavnica fizike. Zatreptala je svojim okicama i pitala da li se neko od dobrovoljaca javlja da izađe na tablu. Moja ruka se je sama podigla, a da ja toga nisam ni bila svjesna. I tako se nađoh ispred zadatka, drhtavom rukom tražeći "pređeni put". Kada sam završila "zadačić", postavljala je pitanja: šta je brzina?putanja? itd Kada sam ispričala sve što sam znala, rekla je da je odgovor za 4, ali da mogu još naučiti i odgovarati za 5. Prihvatila sam ovu drugu varijantu. Trebat će sada "zagrijati stolicu" i naštrebati sve to.Četvrti čas nismo imali(matematika-Grobarka danas nije došla u školu), a sa 5. i 6. časa su nas pustili (likovno i fizičko). Došla sam kući i jela prekomjerno (za ručak su bili makaroni i viršle). Stigao je paketić od mame, preko Adre-i u njemu mamini kolačići "dva-i-dva"! Poslije ručka sam dobila zadatak da pometem svoju sobu (što MRZIM raditi) - tek što sam dohvatila metlu, došla je struja!!! Kakva sreća!!! Adnan i ja smo se, potom, ozbiljno namučili oko mašine za veš, jer nismo znali kako se pali, a morali smo je uključiti da iskoristimo dolazak struje. Pozvali smo tetu Fahru i ona nam je pomogla. Otišla sam u čika Mladenov stan da budem sama i gledala TV. Svečano sam otvorila ovaj novi, TAJNI, dnevnik! Poslije ručka sam izašla sa Merisom, Sabinom, Nermom, Ivanom, Andreom, Aidom, Nelom i Altijanom. Nije bilo loše. Struje je nestalo oko pet sati.

No comments:

Post a Comment